Universitatea „Dunărea de Jos” Galaţi

 FACULTATEA  DE  ISTORIE, FILOSOFIE  ȘI  TEOLOGIE

 

Catedra de Filosofie - Sociologie        

 
RO
EN
 

 

            Astazi:

 



Avizier

Profesori

 Admitere

Studii de licență

Masterat

  Cercetare

 Anale Filosofie

Fise discipline

 

 

 

Website counter

 MASTER                                                     

FILOSOFIE SOCIALĂ. TEORIA ȘI PRACTICA SOLUȚIONĂRII CONFLICTELOR

Planul de învățământ

Admitere master

1. Media de admitere este formată din:

- media generala aritmetica de promovare a studiilor - pondere 75 %

- nota obtinuta in urma evaluarii proiectului de cercetare al candidatului - pondere 25 %

 2. Structura proiectului de cercetare pe care candidatul îl propune în domeniul masterului(maxim 3 pagini):

a) Titlul proiectului

b) Obiectivul major al proiectului

c) Descrierea proiectului, cuprinzând următoarele:

         - fundamentarea teoretică

         - obiectivele și ipotezele de cercetare

         - planul de cercetare

         - rezultatele anticipate

         - aplicații și implicații posibile

         - Bibliografie

      Relevanța, misiunea și perspectiva programului de masterat

 

  Întrucât interacțiunea dintre persoane, grupuri, și organizații generează în mod natural conflicte, devine evident ca stiința gestionarii conflictelor să fie prezentă în toate domeniile vieții sociale. Practica organizațională arată că situațiile conflictuale sunt utilizate ca strategii importante de obținere a unui rezultat cît mai bun în detrimentul progresului celorlalți. În consecință, conflictul trebuie privit ca un element al vieții, tocmai datorită divergențelor existente între atitudini, scopuri, modalități de acțiune sau față de o situație. Practicarea managementului de succes impune de la bun început identificarea surselor conflictuale precum și factorii care favorizează orientarea acestora în sensul diminuării performanțelor manageriale.

          Datorită caracterului de profesionalizare al programului, absolvenții vor poseda competențe profesionale utile, în contextul contemporan, cu precădere în structurile sociale mai expuse conflictualității (școala, familia, organizații, instituții etc) și care necesită intervenția unui mediator, dar și în domeniile învățământului preuniversitar și universitar, în cercetare sau în alte domenii în care preocuparea pentru om și lucrul cu personalitatea umană face extrem de utile competențele dobândite. În consecință, absolvenții vor beneficia de o gamă deosebit de largă de posibilități de încadrare în muncă conform nomenclatorului național și în concordanță cu cerințele actuale ale pieții muncii. De asemenea, absolvenții își pot aprofunda direcția specalizării masterale prin urmarea cursurilor unei școli doctorale.

      În condițiile transformărilor sociale continue apar tot mai multe probleme noi, atât în ceea ce privește societatea în ansamblul ei cât și omul în individualitatea sa, pentru a căror soluționare este nevoie de oameni specializați în problematica umană, în sensurile și scopurile posibilile ale existenței, în identificarea problemelor și descoperirea celor mai bune soluții. Prin disciplinele studiate, prin modalitățile complexe de abordare a problemelor contemporane ce însoțesc studiul acestor discipline, absolvenții programul vor căpăta cunoștințele și competențele necesare formulării în mod adecvat a problemelor contemporane și identificării soluțiilor pertinente.

 

Conținutul procesului de învățământ

Conținutul activității didactice și de cercetare a masteratului este orientat spre patru țeluri majore:

·        Teorii și practici din domeniul medierii conflictelor, elemente de schimbare socială și dinamica conflictelor, filosofia și logica contradictoriului;

·        Factori favorizați și factori inhibitori ai stărilor conflictuale;

·        Focare conflictuale în societatea contemporană și surse ale conflictului la nivel individual, instituțional, societal și internațional;

·        Sisteme instituționale de rezolvare amiabilă a conflictelor.

Absolvenții masteratului urmează să dobândească competențe noi în multe planuri:

·        Instrumentale: îmbunătățirea capacităților de analiză și sinteză, deprinderea tehnicilor de organizare și mediere, perfecționarea metodelor de comunicare, abilități privind managementul informației, capacitatea de a lua decizii și de a soluționa probleme;

·        Interpersonale: discernământul necesar pentru evaluări și autoevaluări obiective, aptitudinea de a lucra în echipă, abilitatea de a colabora cu specialiști din alte domenii; disponibilitatea de a aprecia diversitatea și multiculturalitatea;

·        Sistemice: capacitatea de a transpune în practică cunoștințele dobândite; abilități de cercetare, putința de a învăța și crea, abilitatea de a concepe și de a derula proiecte, preocuparea pentru calitate

Inserția socială a absolvenții acestui program de studii este facilitată de „plasticitatea” competențelor, care pot fi valorificate într-o multitudine de domenii profesionale, dintre care amintim: 

·        Învățământ preuniversitar și universitar;

·        Mediatori și cercetători în instituții specializate

·        Mass-media

·        Experți în echipe destinate să elaboreze strategii de implementare a programelor de dezvoltare regională;

·        Consilieri politici, culturali etc.

 

 

  Cariere ContactBibliotecaPlanuriPostuniversitarăStudenți