Competențele absolvenților de
specializărilor Filosofie și
Sociologie |
|
I. FILOSOFIE (licență,
3 ani)
Competențe ale absolventului programului de studii
-
Competențe
Instrumentale:
îmbunătătirea capacitătilor de analiză si sinteză, deprinderea
tehnicilor de organizare si planificare, perfectionarea
metodelor de comunicare în scris si orale de factură
stiintifică, abilităti privind managementul informatiei,
capacitatea de a lua decizii si de a solutiona probleme;
aplicațiile și studiile permit participanților să dezvolte
abilități de argumentare și interpretare, indiferent de autorul
vizat, text sau perioada.
- Competențe Interpersonale: discernământul necesar
pentru evaluări si autoevaluări obiective, aptitudinea de a
lucra în echipă, abilitatea de a colabora cu specialisti din
alte domenii; disponibilitatea de a aprecia diversitatea si
multiculturalitatea;
- Competențe
Sistemice:
capacitatea de a transpune în practică cunostintele dobândite;
abilităti de cercetare, putinta de a învăta si crea, deschiderea
pentru a întelege cultura si obiceiurile altor etnii, abilitatea
de a concepe si de a derula proiecte, preocuparea pentru
calitate.
Inserții profesionale
ale absolvenților programului de studii în funcție de tipul
instituției și funcția absolventului
Instituții de
învățământ (toate nivelurile) Profesor socio-umane
Instituțiile publice
și private - Funcționari superiori în instituțiile publice
Organizații
non-guvernamentale implicate în proiecte civice - Personal civil
implicat în activități de educație civică și democratică
Centrele culturale
afiliate autorităților locale și centrale - Specialisti in PR
Direcții de cultură
județene - Manageri in domeniul culturii
Instituții de presă
Jurnaliști
Institute de cercetare
în domeniul socio-uman - Cercetător, referent, documentarist
Prezentarea posibilităților profesionale in extenso o
găsiți aici.
II. Sociologie
(licență, 3 ani)
- Competențe
Instrumentale: capacitatea de a analiza și sintetiza
informații sociale; abilitatea de a identifica fenomene si
procese sociale, precum și relațiile dintre ele;
abilitatea de
a utiliza instrumente specifice sociologiei în abordarea unei
probleme teoretice sau practice;
capacitatea
de a explica fenomene și procese sociale utilizând modelele
teoretice;
îmbunătățirea
capacității de a investiga cauzele diferitelor fenomene,
conflicte și mișcări sociale; capacitatea de a analiza date, de
a identifica tendințe, de a interpreta rezultatele cercetarilor;
înțelegerea situațiilor sociale și a posibilelor linii de
evolutie;
deprinderea tehnicilor de organizare si planificare;
perfectionarea metodelor de comunicare în scris si orale de
factură stiintifică ; abilităti privind managementul
informatiei; capacitatea de a lua decizii si de a solutiona
probleme;
- Competențe Interpersonale: discernământul necesar
pentru evaluări si autoevaluări obiective ; aptitudinea de a
lucra în echipă; abilitatea de a colabora cu specialisti din
alte domenii; disponibilitatea de a aprecia diversitatea si
multiculturalitatea;
disponibilitatea către dialog și transparență în acțiunile
întreprinse;
atitudine deontologică ireproșabilă; implicare responsabilă și
competență în activitatea curentă; spirit
critic, solidaritate și asumarea responsabilității pentru
faptele personale.
-
Competențe
Sistemice:
abilități de cercetare
sociologică utile in diagnoze organizaționale și teritoriale,
studii de piață și comunicare publică;
capacitatea de a proiecta și conduce cercetări pe teme sociale;
coordonarea unor activități de analiză socială, comunicațională,
politică și educațională;
realizarea de studii si
cercetari de fundamentare a activității specifice instituțiilor
publice si private;
deprinderea
de a întocmi rapoarte și capacitatea de a propune soluții
pentru îmbunătățirea problemelor constatate;
capacitatea de a
elabora și de a pune în practică politici si măsuri de
redresare sociala;
Inserții profesionale
ale absolvenților programului de studii în funcție de tipul
instituției și funcția absolventului
Instituții de
învățământ
(toate nivelurile) -
cadru
didactic în domeniul socio-uman; inspector școlar; consilier
școlar;
Administrația Publică Centrală și Locală
sociolog, consilier, analist pe probleme de dezvoltare
economică-socială;
Unități
economice și comerciale, servicii sociale
(sănătate, educație, asistență și protecție socială etc.),
organizații sindicale, organizații neguvernamentale
(fundații, asociații), în sistemul mijloacelor de comunicare
în masă și jurnalism sociolog, specialist în elaborarea
și implementarea de politici și strategii sociale, manager
servicii sociale;
Ministerul
Internelor și Reformei Administrative
(Poliție, Armată, direcții descentralizate, agenții)
consilier, referent în managementul resurselor umane;
Agenții de
Dezvoltare Regională
consilier, expert în identificarea problemelor sociale locale;
Firme de
consultanță în domeniul proiectării sociale
- consilier în domeniul comunicării,;
Institute de
cercetare sociologică, studii de piață, opinie publică și
politică
- referent de specialitate marketing, analist politic;
Inspectorate
școlare județene
-
coordonator programe;
Direcții
generale de muncă, familie și solidaritate socială
- facilitator comunitar;
Institutii
și organizații de specialitate în domeniul combaterii devianței,
alcoolismului, consumului de droguri, violenței
consultant, inspector de reintegrare socială și supraveghere;
Instituții
de cultură
(muzee, case de cultură, etc.) -
specialist protocol și ceremonial; specialist în relații publice
Instituții de presă -
redactor în
presă de specialitate sau cultural-științifică
Institute de cercetare
în domeniul socio-uman,
întreprinderi și corporații economice - cercetător științific