February, 25th
Ut wisi enim ad minim veniam , quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan
   
FG3 GROUP:
- Ivanov Catalina

E-mail:ctl_ivanov@yahoo.com
- Balmus Diana
E-mail:balmusdiana@yahoo.com
- Onofrei Nicoleta
E-mail:onofreinicoleta1234@yahoo.
com

- Dragomir Monica
E-mail:dragomir_monica2002@yahoo
.com

- Anton Mirela
E-mail :anton_andreea1986@yahoo.com
- Dusa Raluca
E-mail:dusa_ralu@yahoo.com
   


PROFESIA DEPROFESOR STIINTE SOCIO - UMANE (liceu)

Prezentarea generala a profesiei

  • profesorul este persoana ce poseda o pregatire speciala intr-un anumit domeniu si care preda o anumita disciplina intr-o institutie de invatamant;
  • datoria profesorului consta in activitati de cercetare si invatamant filosofic;

Competente generale si speciale solicitate

  • cunoasterea continuturilor stiintifice ale disciplinei si a celor de metodica;
  • capacitatea de a construi demersuri didactice interactive prin adecvarea strategiilor didactice la continuturi;
  • capacitatea de a adecva demersurile didactice la particularitatile de varsta ale colectivului de elevi;
  • capacitatea de a construi un climat educativ stimulativ si eficient;
  • comunicarea eficienta cu partenerii in activitatea educationala;
  • capacitatea de autoevaluare si de integrare a feed-bach-ului in proiectia personala a dezvoltarii profesionale;
  • aprofundarea, dezvoltarea si selectia continuturilor stiintifice in raport cu standardele curriculare de performanta;
  • capacitatea de evaluare a eficientei didactice a diferitelor strategii si tipuri de demersuri didactice;
  • capacitatea de modelare a demersurilor didactice si creativitatea didactica;
  • capacitatea de proiectare si de realizare a dezvoltarilor curriculare intra- si interdisciplinare;
  • comunicarea eficienta cu partenerii in activitatea educationala;
  • capacitatea de autoevaluare si de integrare a feed-bach-ului in proiectia personala a carierei;
  • preocuparea pentru adecvarea procesului de instruire la nevoile fiecărui individ: capacitatea de a identifica nevoile/domeniile de dezvoltare ale fiecărui elev, de a identifica ritmul dezvoltării (a accepta că dezvoltarea se produce în ritmuri diferite la momente diferite); capacitatea de a adecva situaţiile de învăţare, conţinuturile şi materialele educaţionale la caracteristicile individuale ale elevului, de a încuraja spiritul de iniţiativa şi capacitatea de studiu independent ale elevilor;
  • maximizarea potenţialului fiecărui copil (cu deosebire al copiilor dezavantajaţi): capacitatea de a diagnostica nevoile fiecărui elev, în termenii unor caracteristici fizice, cognitive, afective, socio-economice sau culturale;
  • evaluarea holistică a performanţelor: capacitatea de a adapta modul de evaluare la dezvoltarea globală a elevului şi de a utiliza informaţiile evaluative pentru a proiecta activităţi de predare-învăţare; dezvoltarea capacităţii de autoevaluare la elevi; elaborarea unor instrumente de evaluare; interpretarea rezultatelor evaluării pentru adoptarea de decizii şi ameliorarea activităţii; utilizarea adecvată a metodelor alternative de evaluare;
  • adaptarea la schimbare: capacitatea de a identifica schimbările din societate şi natura lor (direcţii, tendinţe, calitate), a evalua acţiunile/practicile elevilor şi a sugera şi implementa modificările necesare;
  • implicarea elevilor în învăţare, dezvoltarea motivaţiei, negocierea cu elevii a diferitelor tipuri de reguli; favorizarea definirii unui proiect profesional al elevului. munca în echipă.
  • abordarea problemelor din perspectiva elevului;
  • sesizarea şi acceptarea similitudinilor şi diferenţelor dintre el însuşi şi elevi, ca şi dintre elevii înşişi;
  • respectarea drepturilor elevilor şi manifestarea unei atitudini de sensibilitate faţă de nevoile şi interesele lor;
  • soluţionarea problemelor şi a situaţiilor ambigue, complexe, din clasă sau din şcoală;
  • capacitatea de a se vedea pe sine, ca şi pe elevi, ca membri activi ai comunităţii locale, naţionale şi globale;
  • capacitatea de a integra propriile sale priorităţi într-un cadru comun de probleme şi valori, precum şi de a acţiona pe baza deciziilor elevilor;
  • capacitatea de a-şi recunoaşte greşelile în faţa unui grup şi de a valorifica din punct de vedere educativ consecinţele acestora;

 

Posibilitatile de dezvoltare a carierei in cadrul profesiei (traseul prefesional)

  • participarea la cursuri de perfectionare;
  • interasistente la ore;
  • lectii deschise in cadrul comisiei metodice;
  • lectii deschise in cadrul cercului pedagogic;
  • prezentari de referate;
  • publicatii de specialitate;

 

Accesibilitatea profesiei pentru absolventi*

5.5

Conditiile suplimentare necesare pentru a putea concura

  • masterat;
  • cunoasterea limbii engleze/franceze;
  • tanar absolvent;

Elementele de CV care conteaza pentru aceasta profesie

  • cunostinte psiho-pedagogice dobandite in cadrul unui modul de pregatire a personalului didactic;
  • studiile universitare;
  • gradele didactice;
  • examenul de titularizare;
  • participarea la diferite activitati cu caracter stiintific (congrese nationale, internationale etc);

Stabilirea elementelor pentru care se puncteaza suplimentar

  • activitati de cercetare stiintifica(in domeniul stiintelor socio-umane);
  • autor al unor articole,publicatii,carti de specialitate;
  • cunoasterea unei limbi straine;
  • cunostinte de operare pe calculator;
  • practicarea drepturilor omului în şcoală, dând prioritate unei pedagogii cooperative şi instaurând un climat de încredere în clasă;
  • centrarea pe elev;
  • considerarea contextului social şi global, favorizând abordările comune între profesori, pentru gestionarea problemelor;
  • rolul de mediator între cursanţi şi mediul lor;
  • modernizarea procesului de evaluare: evaluarea ca modalitate de progres, accentul pe evaluarea formativă;
  • modernizarea formării profesorului, folosind noi abordări pedagogice şi noile tehnologii informaţionale;
  • activismul civic prin Internet;

Salarizarea*

3.5

Avantaje suplimentare (telefon,masina de serviciu)*

1

Mediul de lucru (conditiile in care se lucreaza, riscurile existente)*

4

Siguranta locului de munca*

3.5

Situarea locului de munca (localitatea de domiciliu sau alta localitate)*

2

Profesia exista sau va exista

Exista

Sursele folosite pentru obtinerea informatiilor – enumerarea si stabilirea gradului de incredere/ fidelitate*

5

Nota: * trebuie date note pe o scala de la 1 la 5, 5 fiind nota maxima


Privacy Policy |  User Agreement |  Terms of Use |  Copyright Information
Design downloaded from FreeWebTemplates.com
Free web design, web templates, web layouts, and website resources!