|
|
February, 25th
Ut wisi enim ad minim veniam
, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan
|
|
|
 |
|
FG3 GROUP:
- Ivanov Catalina
E-mail:ctl_ivanov@yahoo.com
- Balmus Diana
E-mail:balmusdiana@yahoo.com
- Onofrei Nicoleta
E-mail:onofreinicoleta1234@yahoo.
com
- Dragomir Monica
E-mail:dragomir_monica2002@yahoo
.com
- Anton Mirela
E-mail :anton_andreea1986@yahoo.com
- Dusa Raluca
E-mail:dusa_ralu@yahoo.com
|
|
|
|
|
|
PROFESIA DEPROFESOR STIINTE SOCIO - UMANE (liceu)
Prezentarea generala a profesiei |
- profesorul este persoana ce poseda o pregatire speciala intr-un anumit domeniu si care preda o anumita disciplina intr-o institutie de invatamant;
- datoria profesorului consta in activitati de cercetare si invatamant filosofic;
|
Competente generale si speciale solicitate |
- cunoasterea continuturilor stiintifice ale disciplinei si a celor de metodica;
- capacitatea de a construi demersuri didactice interactive prin adecvarea strategiilor didactice la continuturi;
- capacitatea de a adecva demersurile didactice la particularitatile de varsta ale colectivului de elevi;
- capacitatea de a construi un climat educativ stimulativ si eficient;
- comunicarea eficienta cu partenerii in activitatea educationala;
- capacitatea de autoevaluare si de integrare a feed-bach-ului in proiectia personala a dezvoltarii profesionale;
- aprofundarea, dezvoltarea si selectia continuturilor stiintifice in raport cu standardele curriculare de performanta;
- capacitatea de evaluare a eficientei didactice a diferitelor strategii si tipuri de demersuri didactice;
- capacitatea de modelare a demersurilor didactice si creativitatea didactica;
- capacitatea de proiectare si de realizare a dezvoltarilor curriculare intra- si interdisciplinare;
- comunicarea eficienta cu partenerii in activitatea educationala;
- capacitatea de autoevaluare si de integrare a feed-bach-ului in proiectia personala a carierei;
- preocuparea pentru adecvarea procesului de instruire la nevoile fiecărui individ: capacitatea de a identifica nevoile/domeniile de dezvoltare ale fiecărui elev, de a identifica ritmul dezvoltării (a accepta că dezvoltarea se produce în ritmuri diferite la momente diferite); capacitatea de a adecva situaţiile de învăţare, conţinuturile şi materialele educaţionale la caracteristicile individuale ale elevului, de a încuraja spiritul de iniţiativa şi capacitatea de studiu independent ale elevilor;
- maximizarea potenţialului fiecărui copil (cu deosebire al copiilor dezavantajaţi): capacitatea de a diagnostica nevoile fiecărui elev, în termenii unor caracteristici fizice, cognitive, afective, socio-economice sau culturale;
- evaluarea holistică a performanţelor: capacitatea de a adapta modul de evaluare la dezvoltarea globală a elevului şi de a utiliza informaţiile evaluative pentru a proiecta activităţi de predare-învăţare; dezvoltarea capacităţii de autoevaluare la elevi; elaborarea unor instrumente de evaluare; interpretarea rezultatelor evaluării pentru adoptarea de decizii şi ameliorarea activităţii; utilizarea adecvată a metodelor alternative de evaluare;
- adaptarea la schimbare: capacitatea de a identifica schimbările din societate şi natura lor (direcţii, tendinţe, calitate), a evalua acţiunile/practicile elevilor şi a sugera şi implementa modificările necesare;
- implicarea elevilor în învăţare, dezvoltarea motivaţiei, negocierea cu elevii a diferitelor tipuri de reguli; favorizarea definirii unui proiect profesional al elevului. munca în echipă.
- abordarea problemelor din perspectiva elevului;
- sesizarea şi acceptarea similitudinilor şi diferenţelor dintre el însuşi şi elevi, ca şi dintre elevii înşişi;
- respectarea drepturilor elevilor şi manifestarea unei atitudini de sensibilitate faţă de nevoile şi interesele lor;
- soluţionarea problemelor şi a situaţiilor ambigue, complexe, din clasă sau din şcoală;
- capacitatea de a se vedea pe sine, ca şi pe elevi, ca membri activi ai comunităţii locale, naţionale şi globale;
- capacitatea de a integra propriile sale priorităţi într-un cadru comun de probleme şi valori, precum şi de a acţiona pe baza deciziilor elevilor;
- capacitatea de a-şi recunoaşte greşelile în faţa unui grup şi de a valorifica din punct de vedere educativ consecinţele acestora;
|
Posibilitatile de dezvoltare a carierei in cadrul profesiei (traseul prefesional) |
- participarea la cursuri de perfectionare;
- interasistente la ore;
- lectii deschise in cadrul comisiei metodice;
- lectii deschise in cadrul cercului pedagogic;
- prezentari de referate;
- publicatii de specialitate;
|
Accesibilitatea profesiei pentru absolventi* |
5.5 |
Conditiile suplimentare necesare pentru a putea concura |
- masterat;
- cunoasterea limbii engleze/franceze;
- tanar absolvent;
|
Elementele de CV care conteaza pentru aceasta profesie |
- cunostinte psiho-pedagogice dobandite in cadrul unui modul de pregatire a personalului didactic;
- studiile universitare;
- gradele didactice;
- examenul de titularizare;
- participarea la diferite activitati cu caracter stiintific (congrese nationale, internationale etc);
|
Stabilirea elementelor pentru care se puncteaza suplimentar |
- activitati de cercetare stiintifica(in domeniul stiintelor socio-umane);
- autor al unor articole,publicatii,carti de specialitate;
- cunoasterea unei limbi straine;
- cunostinte de operare pe calculator;
- practicarea drepturilor omului în şcoală, dând prioritate unei pedagogii cooperative şi instaurând un climat de încredere în clasă;
- centrarea pe elev;
- considerarea contextului social şi global, favorizând abordările comune între profesori, pentru gestionarea problemelor;
- rolul de mediator între cursanţi şi mediul lor;
- modernizarea procesului de evaluare: evaluarea ca modalitate de progres, accentul pe evaluarea formativă;
- modernizarea formării profesorului, folosind noi abordări pedagogice şi noile tehnologii informaţionale;
- activismul civic prin Internet;
|
Salarizarea* |
3.5 |
Avantaje suplimentare (telefon,masina de serviciu)* |
1 |
Mediul de lucru (conditiile in care se lucreaza, riscurile existente)* |
4 |
Siguranta locului de munca* |
3.5 |
Situarea locului de munca (localitatea de domiciliu sau alta localitate)* |
2 |
Profesia exista sau va exista |
Exista |
Sursele folosite pentru obtinerea informatiilor – enumerarea si stabilirea gradului de incredere/ fidelitate* |
5 |
Nota: * trebuie date note pe o scala de la 1 la 5, 5 fiind nota maxima |