February, 25th
Ut wisi enim ad minim veniam , quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan
   
FG3 GROUP:
- Ivanov Catalina

E-mail:ctl_ivanov@yahoo.com
- Balmus Diana
E-mail:balmusdiana@yahoo.com
- Onofrei Nicoleta
E-mail:onofreinicoleta1234@yahoo.
com

- Dragomir Monica
E-mail:dragomir_monica2002@yahoo
.com

- Anton Mirela
E-mail :anton_andreea1986@yahoo.com
- Dusa Raluca
E-mail:dusa_ralu@yahoo.com
   
   


PROFESIA DE PROFESOR GIMNAZIU - LICEU

Prezentarea generală a profesiei

Codul din Clasificarea ocupatiilor din Romania (C.O.R): 232101 (profesor în învăţământul liceal, postliceal, profesional şi de maiştri) şi 232201 (profesor în învăţământul gimnazial)
Definiţie C.O.R.:
Ocupatia face parte din grupa 232 – Profesori în învăţământul secundar:
Profesorii din învăţământul secundar predau una sau mai multe discipline, în scopul instruirii sau formării profesionale a elevilor din învăţământul secundar; participă la luarea deciziilor privind organizarea învăţământului secundar şi desfăşoară alte activităţi conexe.
Descrierea ocupaţiei. Conţinutul muncii:
Profesorul din şcoala secundară se ocupă de elevi si-i învaţă materia la care a fost specializat, dezvoltându-le cunoştiinţele şi aptitudinile pentru domeniul respectiv. El formează deprinderi de muncă intelectuală şi ajută elevul să se descopere pe sine, să-şi valorifice calităţile şi să-şi corecteze defectele. Predarea materiei de specialitate necesită urmărirea constantă a evoluţiilor în domeniu, pentru a oferi elevilor informaţii de ultimă oră.

Atribuţii şi responsabilităţi:
  • să predea materia respectivă;
  • să urmărească evoluţia copiilor (prin teste scrise, examinări orale, discuţii libere sau activităţi practice);
  • să adapteze predarea materiei la nivelul cunoştinţelor elevilor din clasă;
  • să motiveze interesul copiilor pentru subiectul predate;
  • să organizeze activităţi independente;
  • să ţină şedinţe cu părinţii şi să coopereze şi să comunice cu aceştia şi în alte moduri;
  • să îndeplinească funcţia de diriginte al clasei şi alte funcţii administrative.

Mediul de activitate: în săli de clasă şi în laboratoare şcolare.

Cerinţe psihice: adaptabilitate, flexibilitate, dorinţa de a continua să înveţe şi după terminarea studiilor, toleranţă faţă de opinii diferite, empatie, rezistenţă la stres 
Cerinţe de educaţie si pregătire profesională:

Pentru exercitarea profesiei este necesară absolvirea cu diplomă de licenţă a unei instituţii de învăţământ superior sau o diplomă echivalentă acesteia, dar şi a modulului psiho-pedagogic al DPPD.

Ocupaţii înrudite/specializări:
  • formator adulţi
  • profesor pentru copii cu nevoi speciale
  • lector universitar
  • asistent universitar
  • profesor universitar
  • învăţător
  • inspector şcolar
  • specialist în metode de învăţare
  • meditator/guvernantă

Competenţe generale şi speciale solicitate

  • solide cunoştinţe în domeniul pe care îl predă, dar nu numai atât;
  • tehnici interactive de predare
  • abordarea unor strategii eficiente de management al clasei
  • utilizarea adecvată a tehnologiei moderne a informaţiilor
  • evalaurea progresului şcolar al elevilor printr-o paletă variată de instrumente

Posibilităţile de dezvoltarea carierei în cadrul profesiei (traseul profesional)

  • trecerea prin gradele de specialitate, până la gradul I
  • posibilitatea de a continua studiile pentru specializare (master, doctorat)

Accesibilitatea profesiei pentru absolvenţi*

4.5

Condiţiile suplimentare necesare pentru a putea concura

  • cunoaşterea unei limbi străine
  • cunoştinţe de operare pe calculator (preferabil)

Elementele de CV care contează pentru această profesie

  • studii superioare în domeniu
  • modulul de pregătire a personalului didactic

Stabilirea elementelor pentru care se punctează suplimentar

  • activităţi de cercetare ştiinţifică (în domeniul ştiinţelor socio-umane);
  • autor al unor articole, publicaţii, cărti de specialitate;
  • cunoaşterea unei limbi străine;
  • cunoştinţe de operare pe calculator;
  • considerarea contextului social şi global, favorizând abordările comune între profesori, pentru gestionarea problemelor;
  • rolul de mediator între cursanţi şi mediul lor;
  • modernizarea procesului de evaluare: evaluarea ca modalitate de progres, accentul pe evaluarea formativă;
  • modernizarea formării profesorului, folosind noi abordări pedagogice şi noile tehnologii informaţionale.

Salarizarea*

2

Avantaje suplimentare *

1

Mediul de lucru *

3

Siguranţa locului de muncă*

4

Situarea locului de muncă *

4.5

Profesia există sau va exista

Există

Sursele folosite pentru obţinerea informatiilor*

http://www.go.ise.ro/                                                                   4
http://so.cnfpa.ro/so/                                                                    5
http://www.civica-online.ro/competente/competente.html         3.5
http://www.mmssf.ro/website/ro/CORn/grupa2.
isp 5

Nota: * trebuie date note pe o scala de la 1 la 5, 5 fiind nota maxima


Privacy Policy |  User Agreement |  Terms of Use |  Copyright Information
Design downloaded from FreeWebTemplates.com
Free web design, web templates, web layouts, and website resources!