|
|
February, 25th
Ut wisi enim ad minim veniam
, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan
|
|
|
 |
|
FG3 GROUP:
- Ivanov Catalina
E-mail:ctl_ivanov@yahoo.com
- Balmus Diana
E-mail:balmusdiana@yahoo.com
- Onofrei Nicoleta
E-mail:onofreinicoleta1234@yahoo.
com
- Dragomir Monica
E-mail:dragomir_monica2002@yahoo
.com
- Anton Mirela
E-mail :anton_andreea1986@yahoo.com
- Dusa Raluca
E-mail:dusa_ralu@yahoo.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROFESIA DE PROFESOR GIMNAZIU - LICEU
Prezentarea generală a profesiei |
Codul din Clasificarea ocupatiilor din Romania (C.O.R): 232101 (profesor în învăţământul liceal, postliceal, profesional şi de maiştri) şi 232201 (profesor în învăţământul gimnazial)
Definiţie C.O.R.:
Ocupatia face parte din grupa 232 – Profesori în învăţământul secundar:
Profesorii din învăţământul secundar predau una sau mai multe discipline, în scopul instruirii sau formării profesionale a elevilor din învăţământul secundar; participă la luarea deciziilor privind organizarea învăţământului secundar şi desfăşoară alte activităţi conexe.
Descrierea ocupaţiei. Conţinutul muncii:
Profesorul din şcoala secundară se ocupă de elevi si-i învaţă materia la care a fost specializat, dezvoltându-le cunoştiinţele şi aptitudinile pentru domeniul respectiv. El formează deprinderi de muncă intelectuală şi ajută elevul să se descopere pe sine, să-şi valorifice calităţile şi să-şi corecteze defectele. Predarea materiei de specialitate necesită urmărirea constantă a evoluţiilor în domeniu, pentru a oferi elevilor informaţii de ultimă oră.
Atribuţii şi responsabilităţi:
- să predea materia respectivă;
- să urmărească evoluţia copiilor (prin teste scrise, examinări orale, discuţii libere sau activităţi practice);
- să adapteze predarea materiei la nivelul cunoştinţelor elevilor din clasă;
- să motiveze interesul copiilor pentru subiectul predate;
- să organizeze activităţi independente;
- să ţină şedinţe cu părinţii şi să coopereze şi să comunice cu aceştia şi în alte moduri;
- să îndeplinească funcţia de diriginte al clasei şi alte funcţii administrative.
Mediul de activitate: în săli de clasă şi în laboratoare şcolare.
Cerinţe psihice: adaptabilitate, flexibilitate, dorinţa de a continua să înveţe şi după terminarea studiilor, toleranţă faţă de opinii diferite, empatie, rezistenţă la stres
Cerinţe de educaţie si pregătire profesională:
Pentru exercitarea profesiei este necesară absolvirea cu diplomă de licenţă a unei instituţii de învăţământ superior sau o diplomă echivalentă acesteia, dar şi a modulului psiho-pedagogic al DPPD.
Ocupaţii înrudite/specializări:
- formator adulţi
- profesor pentru copii cu nevoi speciale
- lector universitar
- asistent universitar
- profesor universitar
- învăţător
- inspector şcolar
- specialist în metode de învăţare
- meditator/guvernantă
|
Competenţe generale şi speciale solicitate |
- solide cunoştinţe în domeniul pe care îl predă, dar nu numai atât;
- tehnici interactive de predare
- abordarea unor strategii eficiente de management al clasei
- utilizarea adecvată a tehnologiei moderne a informaţiilor
- evalaurea progresului şcolar al elevilor printr-o paletă variată de instrumente
|
Posibilităţile de dezvoltarea carierei în cadrul profesiei (traseul profesional) |
- trecerea prin gradele de specialitate, până la gradul I
- posibilitatea de a continua studiile pentru specializare (master, doctorat)
|
Accesibilitatea profesiei pentru absolvenţi* |
4.5 |
Condiţiile suplimentare necesare pentru a putea concura |
- cunoaşterea unei limbi străine
- cunoştinţe de operare pe calculator (preferabil)
|
Elementele de CV care contează pentru această profesie |
- studii superioare în domeniu
- modulul de pregătire a personalului didactic
|
Stabilirea elementelor pentru care se punctează suplimentar |
- activităţi de cercetare ştiinţifică (în domeniul ştiinţelor socio-umane);
- autor al unor articole, publicaţii, cărti de specialitate;
- cunoaşterea unei limbi străine;
- cunoştinţe de operare pe calculator;
- considerarea contextului social şi global, favorizând abordările comune între profesori, pentru gestionarea problemelor;
- rolul de mediator între cursanţi şi mediul lor;
- modernizarea procesului de evaluare: evaluarea ca modalitate de progres, accentul pe evaluarea formativă;
- modernizarea formării profesorului, folosind noi abordări pedagogice şi noile tehnologii informaţionale.
|
Salarizarea* |
2 |
Avantaje suplimentare * |
1 |
Mediul de lucru * |
3 |
Siguranţa locului de muncă* |
4 |
Situarea locului de muncă * |
4.5 |
Profesia există sau va exista |
Există |
Sursele folosite pentru obţinerea informatiilor* |
http://www.go.ise.ro/ 4
http://so.cnfpa.ro/so/ 5
http://www.civica-online.ro/competente/competente.html 3.5
http://www.mmssf.ro/website/ro/CORn/grupa2.isp 5
|
Nota: * trebuie date note pe o scala de la 1 la 5, 5 fiind nota maxima
|