February, 25th
Ut wisi enim ad minim veniam , quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan
   
FG3 GROUP:
- Ivanov Catalina

E-mail:ctl_ivanov@yahoo.com
- Balmus Diana
E-mail:balmusdiana@yahoo.com
- Onofrei Nicoleta
E-mail:onofreinicoleta1234@yahoo.
com

- Dragomir Monica
E-mail:dragomir_monica2002@yahoo
.com

- Anton Mirela
E-mai l:anton_andreea1986@yahoo.com
- Dusa Raluca
E-mail:dusa_ralu@yahoo.com
   


 
Prezentarea generală a profesiei

PROFESIA DE PEDAGOG SOCIAL

Codul din Clasificarea ocupatiilor din Romania (C.O.R):  346002 (pedagog social)
Definiţie C.O.R.:
Ocupatia face parte din grupa 3460 – asistenţi sociali:
Asistenţii sociali prestează activităţi care de regulă se adresează unor persoane din grupul ţintă pentru ameliorarea capacităţii de integrare a acestora, iniţiază acţiuni pentru readaptarea persoanelor dependente, acordă consultaţii pentru prevenirea şi diminuarea efectelor de dependenţei.
Descrierea ocupaţiei. Conţinutul muncii:         

  • Pedagogia socialã este consideratã ca fiind cel de-al treilea domeniu al educaţiei care se ocupã atât în teorie cât şi în practicã de situaţiile de viaţã dificile ale oamenilor consideraţi izolat sau ca grup şi de mediul lor de viaţã. Sarcina specificã a pedagogiei sociale constã în crearea pentru aceşti oameni, respectiv grupuri, de premise pentru depãşirea situaţiilor grele cu care se confruntã. Aceasta se realizeazã printr-o funcţie de intermediere între necesitãţile individului şi cele ale societãţii.
  • O caracteristicã a profesiei de pedagog social provine din aceea cã relaţia cu clientul este una de lungã duratã, ceea ce subliniazã diferenţa faţã de asistentul social. Abordarea problemelor cu care se confruntã pedagogul social în procesul de însoţire a vieţii de zi cu zi a clienţilor sãi, implicã un timp mai îndelungat precum şi o relaţie intensivã.
  • Principala atribuţie a pedagogului social este organizarea comunã a vieţii şi activitãţii cotidiene, cu indivizi separaţi sau cu grupuri. Astfel pedagogul social completeazã sau înlocuieşte parţial funcţii ale familiei.

Finalitãţile profesionale în pedagogia socialã:

  • Pedagogul social este o persoanã de referinţã în relaţiile cu copiii sau tinerii în cadrul unei comunitãţi educative;
  • Pedagogul social înţelege educaţia ca pe un proces conştient şi orientat spre un scop, acest lucru solicitând angajamentul sãu perseverent, generos şi optimist;
  • Pedagogul social îşi însuşeşte cunoştinţe de specialitate în domeniul psihologiei, pedagogiei, sociologiei, precum şi temeinice cunoştinţe de culturã generalã, cu scopul de a le aplica în practica educaţionalã. În plus el dezvoltã capacitãţi practice de acţiune educativã;
  • Pedagogul social este calificat pentru a completa sau prelua parţial sau total sarcinile familiei copilului. Totodatã el îşi asumã rolul de completare sau de substituire a acestei familii.
  • Pedagogul social planificã, realizeazã şi evalueazã procesul dezvoltãrii copilului / tânãrului;
  • El îl ajutã sã devinã un adult conştient de sine, responsabil şi integrat în societate. Copilul este sprijinit pe toate planurile dezvoltãrii sale (biologic, intelectual, moral, afectiv, comportamental, artistic şi social), pentru ca în momentul pãrãsirii instituţiei de protecţie sã fie apt pentru o existenţã autonomã;
  • Pedagogul social conduce şi evalueazã procesul dezvoltãrii vieţii sociale a grupei de copii / tineri;
  • Pedagogul social cunoaşte competenţele şi sarcinile specialiştilor şi ale autoritãţilor şi poate decide, la nevoie, în interesul copilului, forma de colaborare cu aceştia;
  • Pedagogul social este responsabil atât în faţa copilului sau tânãrului cât şi în faţa societãţii.
Atribuţii şi responsabilităţi:
  • crearea, respectiv dobândirea de premise pentru satisfacerea nevoilor primare umane în planurile: fizic, sufletesc şi intelectual pentru clienţii lor (noţiunea de client se referã la copiii şi tinerii din casele de copii, actual centre de plasament, care sunt ajutaţi şi sprijiniţi de un pedagog social);
  • planificarea, realizarea şi verificarea proceselor de dezvoltare educativã ale fiecãrui individ şi ale convieţuirii sociale a grupului;
  • colaborarea cu parteneri din interiorul şi exteriorul instituţiilor, colegi de breaslã, asistenţi sociali, pãrinţi, profesori, medici, psihologi;
  • desfãşurarea muncilor administrative şi organizatorice, precum actualizarea dosarelor personale, întocmirea de rapoarte, munca de concepţie, ş.a.

Mediul de activitate: în principal în casele de copii (şcolari şi preşcolari) şi în alte instituţii cum ar fi: internate şcolare, şcoli de reeducare, centre de primire pentru minori, şcoli ajutãtoare cu internat.

Cerinţe de educaţie si pregătire profesională:

Materiile studiate de pedagogul social sunt: pedagogie socialã, filozofie, psihologie aplicatã, psihologia dezvoltãrii, psihologia personalitãţii, pedagogie generalã, pedagogie curativã / specialã, psihologie socialã, sociologie. Transferul în practicã al conţinuturilor teoretice este realizat prin urmãtoarele materii: principii de bazã ale sociopedagogiei aplicate, observarea şi modificarea comportamentului, asistarea activitãţii de învãţare, pedagogia timpului liber, stimularea capacitãţilor practice de viaţã, pedagogia jocului, pedagogia mediilor de informare, organizare şi administrare, colaborare şi comunicare.
Formarea teoreticã şi practicã este completatã cu teme teoretice şi practice din materii care în fapt nu aparţin sociopedagogiei, dar sunt totuşi importante pentru practica profesionalã, şi anume psihopatologie, sãnãtate şi prim ajutor, drept, biroticã.

Ocupaţii înrudite/specializări:
  • asistent social nivel mediu
  • pedagog social
  • lucrător social pentru persoane cu probleme de dependenţă
  • pedagog şcolar
  • pedagog de recuperare

Competenţe generale şi speciale solicitate

  • Competenţe generale la locul de muncă:

- comunicarea interpersonală
- organizarea lucrului în echipa pluridisciplinară
- planificarea activităţilor specifice

  • Competenţe specifice:

- consilierea juridică şi socială a familiei copilului
- derularea procesului educaţional al copilului
- elaborarea planului personalizat al copilului
- pledarea pentru respectarea intereselor copilului
- pregătirea copilului pentru intergrare / reintegrare în familie
- realizarea profilului psihosocial şi fizic al copilului
- repartizarea copilului nou venit la grupa de copii
- urmărirea integrării / reintegrării copilului în mediul familial

Posibilităţile de dezvoltarea carierei în cadrul profesiei (traseul profesional)

  • studii postuniversitare (cursuri de perfecţionare, masterat etc.);
  • prezentări de referate;
  • publicaţii de specialitate;
  • participarea la congrese, simpozioane şi alte activităţi de specialitate;

Accesibilitatea profesiei pentru absolvenţi*

4

Condiţiile suplimentare necesare pentru a putea concura

  • cunoaşterea a cel puţin o limbă străină
  • o atitudine de acceptare;
  • o apreciere personalã a valorilor;
  • o capacitate de transpunere vizavi de copii / tineri;
  • o capacitate de a-şi orienta activitatea de fiecare zi cu copiii / tinerii, dar şi cea din mediul lor în direcţia îndeplinirii ţelurilor prezente;
  • necesitatea unei evaluări continue şi critice.

Elementele de CV care contează pentru această profesie

  • studii superioare în pedagogie, asistenţă socială, sociologie, psihologie, filosofie etc.
  • experienţă cu copiii şi tinerii cu probleme (ex: în fundaţii umanitare)

 

Stabilirea elementelor pentru care se punctează suplimentar

  • experienţă cu copiii şi tinerii cu probleme (ex: în fundaţii umanitare)
  • activităţi de cercetare ştiinţifică;
  • autor al unor articole, publicaţii, cărti de specialitate;
  • cunoaşterea mai multor limbi străine de circulaţie internaţională;
  • cursuri de perfecţionare, master.

Salarizarea*

3

Avantaje suplimentare *

2

Mediul de lucru *

4

Siguranţa locului de muncă*

3

Situarea locului de muncă *

3.5

Profesia există sau va exista

Există

Sursele folosite pentru obţinerea informatiilor*

http://so.cnfpa.ro/so/ 
 5
http://www.mmssf.ro/website/ro/CORn/P.jsp 
5
http://www.mmssf.ro/website/ro/CORn/grupa3.jsp 5

Nota: * trebuie date note pe o scala de la 1 la 5, 5 fiind nota maxima


Privacy Policy |  User Agreement |  Terms of Use |  Copyright Information
Design downloaded from FreeWebTemplates.com
Free web design, web templates, web layouts, and website resources!