February, 25th
Ut wisi enim ad minim veniam , quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan
   
FG3 GROUP:
- Ivanov Catalina

E-mail:ctl_ivanov@yahoo.com
- Balmus Diana
E-mail:balmusdiana@yahoo.com
- Onofrei Nicoleta
E-mail:onofreinicoleta1234@yahoo.
com

- Dragomir Monica
E-mail:dragomir_monica2002@yahoo
.com

- Anton Mirela
E-mail: anton_andreea1986@yahoo.com
- Dusa Raluca
E-mail:dusa_ralu@yahoo.com
   
   


 

Prezentarea generală a profesiei

PROFESIA DE MENTOR IN DOMENIUL STIINTELOR SOCIALE

Codul din Clasificarea ocupatiilor din Romania (C.O.R):___(nu există)
Codul din Standardele Ocupaţionale (S.O.): M10
Descrierea ocupaţiei. Conţinutul muncii:

  • Mentorul este profesorul de specialitate dintr-o şcoalã sau liceu care are responsabilitatea de a conduce şi coordona practica pedagogicã a studenţilor, prin intermediul cãreia aceştia aplicã noţiunile şi cunoştinţele de metodicã dobândite în facultate şi învaţã sã predea.
  • Mentorul organizeazã lecţii demonstrative şi ore de predare pentru studenţii practicanţi, încadrând practica pedagogicã a acestora în sistemul concret de desfãşurare a procesului de învãţãmânt şi totodatã le oferã acestora posibilitatea de a-şi însuşi tehnici, metode şi procedee didactice cât mai variate.
  • El are rolul de a-i proprii sau a altor persoane şi trebuie sã stabileascã scopuri realiste ale activitãţii didactice a studenţilor, care sã conducã la îmbunãtãţirea calitativã a acesteia.
  • Mentorul oferã studenţilor practicanţi un feed-back rapid şi eficient pentru dezvoltarea lor profesionalã.
  • Mentorul are responsabilitatea întocmirii fişelor de evaluare şi a acordãrii unei note pentru activitatea didacticã a studenţilor practicanţi.
  • Mentorul atrage studenţii practicanţi şi în activitãţile din afara clasei (serbãri sau spectacole şcolare, cercuri pedagogice, şedinţe şi consultaţii cu pãrinţii).
  • Mentorul are responsabilitatea de a colabora cu metodistul din facultate, acesta din urmã oferindu-i sprijin complementar. Totodatã, mentorul ajutã şi colaboreazã cu ceilalţi profesori mentori din catedrã, în activitatea pe care aceştia o desfãşoarã cu studenţii practicanţi
Atribuţii şi responsabilităţi:
  • să conducă şi să coordoneze practica pedagogicã a studenţilor;
  • să organizeze lecţii demonstrative şi ore de predare pentru studenţii practicanţi;
  • să ajute pe studenţii practicanţi sã analizeze obiectiv procesul predãrii;
  • să întocmească fişele de evaluare şi să acorde o notă pentru activitatea didacticã a studenţilor practicanţi.

Mediul de activitate: în cadrul instituţiei de învăţământ (în săli de clasă, laboratoare şcolare, cancelarie, sala de festivităţi etc.).

Cerinţe psihice: adaptabilitate, flexibilitate, dorinţa de a continua să înveţe şi după terminarea studiilor, toleranţă faţă de opinii diferite, empatie, rezistenţă la stres 
Cerinţe de educaţie si pregătire profesională:

Pentru exercitarea profesiei este necesară absolvirea cu diplomă de licenţă a unei instituţii de învăţământ superior şi a modulului psiho-pedagogic al DPPD, să aibă o experienţă îndelungată ca profesor şi să aibă gradele date.

Ocupaţii înrudite/specializări:
  • formator adulţi
  • profesor pentru copii cu nevoi speciale
  • lector universitar
  • asistent universitar
  • lector universitar
  • profesor universitar
  • învăţător
  • inspector şcolar
  • specialist în metode de învăţare
  • profesor gimnaziu-liceu

Competenţe generale şi speciale solicitate

  • Competenţe generale la locul de muncă:

- comunicare interactivă
- comunicarea mentor - student practicant
- menţinerea echilibrului în cadrul grupului de lucru

  • Dezvoltarea competenţelor didactice ale studentului practicant:

- dezvoltarea capacităţilor de predare a cunoştinţelor şi de formare a deprinderilor
- îndrumarea observării de către studentul practicant a procesului de
predare - învăţare
- îndrumarea studenţilor în alcătuirea proiectului didactic

  • Evaluare:

- evaluarea performanţelor studenţilor

  • Planificare:

- organizarea activităţii de practică
- planificarea activităţii de practică a studenţilor

Posibilităţile de dezvoltarea carierei în cadrul profesiei (traseul profesional)

  • posibilitatea de a continua studiile pentru specializare (master, doctorat)
  • posibilitatea de a fi solicitat din nou pentru profesia de meditator, la următoarea ocazie
  • primirea de bonusuri şi alte drepturi băneşti în plus faţă de un profesor obişnuit

Accesibilitatea profesiei pentru absolvenţi*

4

Condiţiile suplimentare necesare pentru a putea concura

  • studii suplimentare – gradele luate;
  • vechime/experienţă;
  • comunicare interactivă şi interpersonală;
  • capacitatea de a diagnostica şi analiza nivelul de cunoştinţe al studentului practicant;
  • capacitatea de a explica concepte metodice;
  • capacitatea de a fi un bun exemplu de profesor.

Elementele de CV care contează pentru această profesie

  • studii superioare în domeniu;
  • modulul de pregătire a personalului didactic;
  • experienţă îndelungată ca profesor;
  • gradele luate.

Stabilirea elementelor pentru care se punctează suplimentar

  • experienţă ca mentor;
  • activităţi de cercetare ştiinţifică (în domeniul ştiinţelor socio-umane şi/sau psiho-pedagogice);
  • autor al unor articole, publicaţii, cărti de specialitate;
  • cunoaşterea unei limbi străine;
  • cunoştinţe de operare pe calculator;
  • considerarea contextului social şi global, favorizând abordările comune între profesori, pentru gestionarea problemelor;
  • modernizarea procesului de evaluare: evaluarea ca modalitate de progres, accentul pe evaluarea formativă;
  • modernizarea formării profesorului, folosind noi abordări pedagogice şi noile tehnologii informaţionale.

Salarizarea*

3

Avantaje suplimentare *

1

Mediul de lucru *

3

Siguranţa locului de muncă*

3

Situarea locului de muncă *

4

Profesia există sau va exista

Există

Sursele folosite pentru obţinerea informatiilor*

http://so.cnfpa.ro/so/
  5
http://so.cnfpa.ro/so/Corespondenta%20SO-COR.pdf
5
http://www.civica-online.ro/competente/competente.html
3.5
http://www.mmssf.ro/website/ro/CORn/grupa2.jsp 5

Nota: * trebuie date note pe o scala de la 1 la 5, 5 fiind nota maxima


Privacy Policy |  User Agreement |  Terms of Use |  Copyright Information
Design downloaded from FreeWebTemplates.com
Free web design, web templates, web layouts, and website resources!