February, 25th
Ut wisi enim ad minim veniam , quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan
   
FG3 GROUP:
- Ivanov Catalina

E-mail:ctl_ivanov@yahoo.com
- Balmus Diana
E-mail:balmusdiana@yahoo.com
- Onofrei Nicoleta
E-mail:onofreinicoleta1234@yahoo.
com

- Dragomir Monica
E-mail :dragomir_monica2002@yahoo
.com

- Anton Mirela
E-mail :anton_andreea1986@yahoo.com
- Dusa Raluca
E-mail:dusa_ralu@yahoo.com
   
   


 
Prezentarea generală a profesiei

PROFESIA DE INSPECTOR SCOLAR GENERAL

Codul din Clasificarea ocupatiilor din Romania (C.O.R): 235203 (inspector învăţământ)
Ocupatia face parte din grupa 235 – Alţi specialişti în învăţământ:
Specialiştii din învăţământ, alţii decât cei încadraţi în grupele anterioare, efectuează cercetări asupra metodelor şi mijloacelor de pregătire şcolară, le actualizează şi le avizează, controlează activitatea personalului din învăţământ şi rezultatele obţinute în aplicarea programelor şcolare şi, dacă este cazul, propun unele reforme sau ameliorări de program.
Descrierea ocupaţiei. Conţinutul muncii:

  • Inspectorul şcolar general, în calitate de manager educaţional, face posibilã realizarea strategiei şi obiectivelor propuse în direcţiile de dezvoltare din judeţ / Municipiul Bucureşti, în concordanţã cu dezideratele reformei educaţionale în plan naţional.
  • Îndeplinirea în plan teritorial a obiectivelor naţionale se face prin aplicarea unor proceduri şi tehnicispecifice, în consens cu specificul socio-economic şi geografic, prin concentrarea unui complex de competenţe de management, organizare, verificare - control, comunicare şi o temeinicã pregãtire profesionalã.
Atribuţii şi responsabilităţi:
  • coordonare a organizãrii şi desfãşurãrii examenelor şi concursurilor, a activitãţilor educaţionale din unitãţile de învãţãmânt;
  • îndrumare, verificare, evaluare a activitãţii compartimentelor din inspectoratul şcolar şi a activitãţilor de formare de formatori, perfecţionare a personalului didactic şi a echipelor manageriale din unitãţile de învãţãmânt;
  • reprezentare a intereselor inspectoratului şcolar în parteneriatul cu sindicatele din învãţãmânt, în relaţiile cu M.E.N , autoritatea localã şi cu alţi parteneri de dialog;
  • organizarea / participarea, alãturi de inspectorii de specialitate a / la unele / unor acţiuni de colaborare, consultare, comunicare, activitãţi metodico-ştiinţifice;
  • elaborare şi redactare de analize, sinteze, informãri şi propuneri cu caracter ameliorativ, referitoare la problemele din inspectoratul şcolar;
  • efectuarea de inspecţii, cercetãri şi anchete în unitãţile de învãţãmânt din teritoriu, studierea iniţiativelor pedagogice pozitive, luarea de mãsuri de generalizare a acestora;
  • analiza solicitãrilor unitãţilor de învãţãmânt din teritoriu în vederea alocãrii resurselor materiale şi umane în mod corespunzãtor;
  • participare activã la organizarea şi desfãşurarea concursurilor de ocupare a posturilor de cãtre personalul didactic şi nedidactic din teritoriu;
  • colaborare cu specialişti din M.E.N., I.S.E., instituţii de învãţãmânt superior la evaluarea programelor şcolare şi a manualelor alternative;
  • participare, menţinere, iniţiere a colaborãrii şi a schimbului informaţional pe orizontalã şi verticalã, în scopul cunoaşterii concrete a realitãţilor din teritoriu.
Cerinţe psihice: adaptabilitate, flexibilitate, rezistenţă la stres, integritate, aptitudine organizatorică 
Ocupaţii înrudite/specializări:
  • formator adulţi
  • lector universitar
  • asistent universitar
  • profesor universitar
  • inspector şcolar
  • specialist în metode de învăţare
  • consilier învăţământ
  • expert învăţământ
  • inspector învăţământ
  • referent de specialitate în învăţământ

Competenţe generale şi speciale solicitate

  • în domeniul comunicare:

- consilierea şi facilitarea schimbului de informaţii
- menţinerea legăturilor Inspectoratului Şcolar cu MEN
- reprezentarea Inspectoratului Şcolar în relatiile publice

  • în domeniul control şi verificare:

- elaborarea materialelor de sinteză
- verificarea activităţilor compartimentelor din subordine

  • în domeniul management:

- asigurarea climatului de muncă eficient
- sigurarea resurselor umane necesare unui învăţământ de calitate
- conducerea / coordonarea activităţii Inspectoratului Şcolar

  • în domeniul organizare:

- asigurarea repartizării resurselor financiare
- organizarea activitatilor Inspectoratului Şcolar
- planificarea activităţilor din cadrul Inspectoratului Şcolar
- stabilirea strategiei de coordonare şi a direcţiilor de dezvoltare

  • în domeniul pregătire profesională:

- asigurarea dezvoltării / formării continue a personalului
- perfecţionarea activităţii proprii

Posibilităţile de dezvoltarea carierei în cadrul profesiei (traseul profesional)

  • posibilitatea de a continua studiile pentru specializare (master, doctorat)
  • posibilitatea de a avansa în cadrul instituţiei

Accesibilitatea profesiei pentru absolvenţi*

1

Condiţiile suplimentare necesare pentru a putea concura

  • cunoştinţe:

- limbi străine
- de operare pe calculator
- legislaţia în domeniul educaţiei
- natura instrumentelor de evaluare şi mod de elaborare
- natura documentelor unităţii de învăţământ
- tehnici de prelucrare statistică
- tehnici de comunicare
- strategii de dezvoltare a ofertei educaţionale

  • capacităţi organizatorice

Elementele de CV care contează pentru această profesie

  • studii superioare în domeniu (licenţă, master, chiar şi doctorat)
  • modulul de pregătire a personalului didactic;
  • facultate cu profil psihopedagogic;
  • experienţă în domeniu.

Stabilirea elementelor pentru care se punctează suplimentar

  • activităţi de cercetare ştiinţifică (în domeniul ştiinţelor socio-umane şi al ştiinţelor psiho-pedagogice);
  • autor al unor articole, publicaţii, cărţi de specialitate;
  • modernizarea procesului de evaluare: evaluarea ca modalitate de progres, accentul pe evaluarea formativă.

Salarizarea*

4

Avantaje suplimentare *

3

Mediul de lucru *

3

Siguranţa locului de muncă*

4

Situarea locului de muncă *

3

Profesia există sau va exista*

Există

Sursele folosite pentru obţinerea informatiilor *

http://www.go.ise.ro/ 
  4
http://so.cnfpa.ro/so/  
 5
http://www.mmssf.ro/website/ro/CORn/grupa2.js   5

Nota: * trebuie date note pe o scala de la 1 la 5, 5 fiind nota maxima.



Privacy Policy |  User Agreement |  Terms of Use |  Copyright Information
Design downloaded from FreeWebTemplates.com
Free web design, web templates, web layouts, and website resources!