Prezentarea generala a profesiei |
PROFESIA DE ADMINISTRATOR DE EDITURA
Codul din Clasificarea ocupatiilor din Romania (C.O.R):241901
Definitie C.O.R.:
Ocupatia face parte din grupa 2419- Specialisti cu functii administrative si comerciale.Administratorii recruteaza, instruiesc, concediaza, organizeaza si distribuie materialele si accesoriile necesare, supravegheaza curatenia si ordinea in hoteluri, cluburi, intreprinderi si institutii.
Descrierea ocupatiei .Continutul muncii
Planifica, realizeaza, controleaza intreaga activitate din editura.Asigura intretinerea si buna functionare a editurii in care isi desfasoara activitatea.Raspunde atat de aprovizionarea editurii in conditii optime a activitatii cat si de desfacerea materialelor si lucrarilor realizate.Gestioneaza bunurile materiale si resursele umane din editura.Receptioneaza, pastreaza si elibereaza obiecte de inventar, unelte si materiale de protectie.Raspunde de paza si securitatea cladirii.Coordoneaza si dezvolta resursele umane.Dezvolta si intretine legaturile cu clientii.
Unelte/instrumente de lucru
Utilizeaza instrumente specifice activitatii de birou: tehnica de calcul, telefon, fax, copiator.Utilizeaza formularistica conform legislatiei in domeniu.
Atributii si responsabilitati
- conduce activitatea curenta a editurii;
- administreaza si gestioneaza bunurile unitatii;
- receptioneaza, pastreaza si elibereaza obiecte de inventar, unelte si materiale de protectie;
- colaboreaza cu clientii editurii;
- gestioneaza conducerea economica a unitatii;
- administreaza localul unitatii, asigurand conditiile de munca necesare conform legii;
- urmareste respectarea contractelor incheiate si reprezinta unitatea fata de terti;
- asigura paza si protectia cladirii si ia masuri de prevenire a incendiilor;
- face parte din comisia de inventariere a bunurilor unitatii;
- repartizeaza sarcini personalului de serviciu din subordine;
Program de lucru
Programul de lucru normal este de 8 ore/zi, dar munca poate fi si nenormata;
Mediul de activitate
Activitatea administratorului se desfasoara in incinta unitatii intr-un climat corespunzator si presupune activitati de birou si deplasari atat in interiorul cladirii cat si in afara acesteia.Poate lucra singur sau in echipa.
Situatii de risc
In mod normal nu exista riscuri.
Cerinte pentru exercitare
Cerinte medicale
- acuitate auditiva, vizuala,si vizual-cromatica normale;
- integritatea anatomofunctionala a tegumentelor;
- vorbire normala;
Cerinte psihice
- spirit de observatie, gandire analitica;
- aptitudine (capacitate) de a lucra cu oamenii;
- asumare a responsabilitatilor;
- atentie concentrata si sustinuta;
- capacitatea de adaptare la situatii noi;
- stapanire de sine in situatii stresante;
- adaptarea la sarcini de lucru schimbatoare;
- capacitatea de a evalua si de a lua decizii;
- tip de personalitate: Investigativ,Social, Realist (clasificarea Holland);
Activitati fizice:
- vorbire;
- folosirea mainilor;
- ascultare;
- vedere normala;
- transport obiecte;
- lucrul in picioare si deplasari;
Deprinderi transferabile
- cunoasterea tehnicilor de management;
- cunoasterea tehnicilor de marketing;
- cunoasterea legislatiei in domeniu;
- utilizarea computerului;
- analizare si evaluare a informatiei;
- culegere, clasificare si prelucrare a informatiei;
- deprinderi de a lucra in grup;
- conducere si supraveghere a personalului;
- cunoasterea criteriilor de calitate in domeniu;
Cerinte de educatie si pregatire profesionala
Pregatirea se realizeaza in cadrul grupurilor scolare economico-administrative si de servicii:
Liceu (durata 4 ani):
- se pot inscrie absolventi de gimnaziu;
- studiile se incheie cu un examen de bacalaureat diversificat in functie de profilul liceului;
- absolventului i se elibereaza diploma de bacalaureat si atestatul profesional;
Studii superioare (durata 4-5 ani):
- se pot inscrie absolventi de liceu cu diploma de bacalaureat;
- studiile se incheie cu diploma de licenta diversificat in functie de profilul facultatii absolvite;
|