PROFESIA DE ORGANIZATOR PROTOCOL

Prezentarea generala a profesiei

 

Codul din Clasificarea ocupatiilor din Romania (C.O.R):241909

Definitie C.O.R.:
Ocupatia face parte din grupa 2419 Specialisti cu functii administrative si comerciale, neclasificati in grupele de baza anterioare. Ei se consacra  activitatilor de analiza si stabilirea volumului de vanzare a unor produse sau servicii si evolutia in perspectiva a cererii; organizeaza si coordoneaza campaniile publicitare. Studiaza si avizeaza problemele pe care le ridica crearea si gestiunea unei intreprinderi in plan financiar si juridic, organizatoric si comercial; acorda consultatii pe probleme legate de acordarea brevetelor; examineaza cererile, redacteaza rapoartele si motiveaza acordarea/ neacordarea brevetelor.

Descrierea ocupatiei .Continutul muncii

Initiaza, organizeaza, coordoneaza, monitorizeaza si evalueaza forme si practici de ceremonial la diferite niveluri si cu diferite ocazii.

Unelte/ instrumente de lucru

Organizatorul de protocol utilizeaza instrumentele specifice activitatii de birou, dar si mijloace de deplasare (autoturism).
Atribute si responsabilitati:

  • se informeaza asupra evenimentelor care genereaza actiuni de protocol la diferite niveluri;
  • programeaza actiunile si stabileste riguros reguli de desfasurare, repere,orare,locuri destinate;
  • se preocupa de securitatea participantilor prin mobilizarea factorilor raspunzatori de acest aspect;
  • contacteaza, informeaza si insoteste persoanele implicate in ceremonial;
  • gestioneaza fonduri si resurse necesare;

Program de lucru

Programul este fluctuant, determinat de evenimente cu extindere variabila.

Mediu de activitate

Activitatea se desfasoara in spatiu inchis (birou), intr-un climat de confort organic, dar si in alte spatii, unde are loc un anumit ceremonial.

Situatii de risc

Nu exista riscuri.

Cerinte pentru executare

Ceinte medicale

  • integritate anatomofunctionala a membrelor superioare si inferioare;
  • acuitate auditiva normala;
  • acuitate vizuala normala;
  • vorbire normala;
  • o buna stare de sanatate fizica si psihica;

Cerinte psihice

  • adaptare la sarcini de lucru schimbatoare;
  • asumarea responsabilitatilor;
  • aptitudinea de a lucra cu oamenii;
  • capacitatea de a evalua si de a lua decizii;
  • rezistenta la stress;
  • capacitate intelectuala de nivel superior;
  • capacitate de concentrare a atentiei;
  • respectarea riguroasa a regulilor si instructiunilor;

 

Activitati fizice

  • vorbire;
  • ascultare;
  • lucrul in picioare perioade indelungate;
  • lucrul in pozitie sezanda in perioade indelungate;
  • vedere clara de aproape;
  • vedere clara la distanta;

Deprinderi transferabile

  • utilizarea computerelor si a altor echipamente electronice ;
  • respectarea instructiunilor verbale sau/ si scrise;
  • analizarea si evaluarea informatiei;
  • pregatirea de materiale si rapoarte;
  • deprinderi de a lucra in grup;
  • asigurare se servicii;

Cerinte de educatie si pregatire profesionala

Pregatirea pentru profesie se realizeaza in cadrul diferitelor profiluri din invatamantul superior (juridic, economic,social,umanist).Este necesara cunoasterea a cel putin unei limbi de circulatie internationala.
Ocupatii inrudite:

  • Organizator activitate turism;
  • Atasat diplomatic;
  • Organizator targuri si expozitii;
  • Organizator relatii;
  • Referent relatii externe;
  • Secretar diplomatic;

Competente generale si speciale solicitate

  • studii superioare;
  • atitudine pozitiva fata de oameni;
  • sa stiti cum sa va purtati cu oamenii;
  • sa aveti o tinuta si o conduita cultivata;
  • o buna judecata;
  • rabdare;

Posibilitatile de dezvoltare a carierei in cadrul profesiei (traseul prefesional)

studii universitare incheiate;

Accesibilitatea profesiei pentru absolventi*

3

Conditiile suplimentare necesare pentru a putea concura

  • cunostinte PC
  • cunoasterea limbii engleze/franceze sau a unei alte limbi de circulatie internationala;

 

Elementele de CV care conteaza pentru aceasta profesie

  • sa fi terminat universitatea sau facultatea;

Stabilirea elementelor pentru care se puncteaza suplimentar

rezultate exceptionale in domeniu;

Salarizarea*

5

Avantaje suplimentare (telefon,masina de serviciu)*

5.5

Mediul de lucru (conditiile in care se lucreaza, riscurile existente)*

3.5

Siguranta locului de munca*

4

Situarea locului de munca (localitatea de domiciliu sau alta localitate)*

4.5

Profesia exista sau va exista

Exista

Sursele folosite pentru obtinerea informatiilor – enumerarea si stabilirea gradului de incredere/ fidelitate*

5




Nota: * trebuie date note pe o scala de la 1 la 5, 5 fiind nota maxima